Huize Caafs
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Huize Caafs

Alles over cavia's
 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Miskraam gehad.. Wat nu..?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Moonsel




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 30-12-08

Miskraam gehad.. Wat nu..? Empty
BerichtOnderwerp: Miskraam gehad.. Wat nu..?   Miskraam gehad.. Wat nu..? Icon_minitimedi dec 30, 2008 5:56 pm

Haay,
Een van onze caafjes (drie jaar oud, heeft al 2 eerdere nestjes gehad) is vanacht/vanochtend bevallen maar ze heeft een miskraam gehad, alle drie de jongen waren dood... Ze moest rond deze tijd wel een keer bevallen, we wisten alleen niet precies wanneer. M'n vader heeft de jongen er na een tijdje uitgehaald (hij heeft niet heel veel verstand van cavia's en ik was niet thuis) ze heeft de placenta en alles wel opgegeten, er ligt in ieder geval (bijna) niks meer.
Nu zit ze een beetje stilletjes in een hoekje en ademt best wel snel. Ze reageert wel als je de kooi open doet of als je dr gaat aaien, dan is ze erg levendig, maar verder eet ze (bijna) niks en drinkt ze ook niet veel. Ze heeft eigenlijk alleen wat hooi gegeten.
We hebben nog twee andere (vrouwtjes) caafjes, deze zitten in een andere kooi, maar wel tegen die van haar aan zodat ze elkaar kunnen zien en horen enz. Daar reageert ze ook niet op.
Ze zat de laatste dagen wel vaker in een hoekje en heeft de laatste dagen ook niet veel gegeten.. Verder was ze niet de dunste voordat ze gedekt werd...
Is er echt iets serieus aan de hand.. of is ze gewoon wat verdrietig.. Moeten we de andere twee er misschien bij zetten, zodat ze wat gezelschap heeft.. ?(tijdens de zwangerschap hebben ze ook wel vaker bij dr gezeten, daar gaf ze totaal niks om, ze vond dat wel gezellig)
Alvast bedankt!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 79
Registratiedatum : 24-10-08
Leeftijd : 58
Woonplaats : Barendrecht

Miskraam gehad.. Wat nu..? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miskraam gehad.. Wat nu..?   Miskraam gehad.. Wat nu..? Icon_minitimevr jan 02, 2009 1:30 am

Moonsel schreef:
Haay,
Een van onze caafjes (drie jaar oud, heeft al 2 eerdere nestjes gehad) is vanacht/vanochtend bevallen maar ze heeft een miskraam gehad, alle drie de jongen waren dood... Ze moest rond deze tijd wel een keer bevallen, we wisten alleen niet precies wanneer. M'n vader heeft de jongen er na een tijdje uitgehaald (hij heeft niet heel veel verstand van cavia's en ik was niet thuis) ze heeft de placenta en alles wel opgegeten, er ligt in ieder geval (bijna) niks meer.
Nu zit ze een beetje stilletjes in een hoekje en ademt best wel snel. Ze reageert wel als je de kooi open doet of als je dr gaat aaien, dan is ze erg levendig, maar verder eet ze (bijna) niks en drinkt ze ook niet veel. Ze heeft eigenlijk alleen wat hooi gegeten.
We hebben nog twee andere (vrouwtjes) caafjes, deze zitten in een andere kooi, maar wel tegen die van haar aan zodat ze elkaar kunnen zien en horen enz. Daar reageert ze ook niet op.
Ze zat de laatste dagen wel vaker in een hoekje en heeft de laatste dagen ook niet veel gegeten.. Verder was ze niet de dunste voordat ze gedekt werd...
Is er echt iets serieus aan de hand.. of is ze gewoon wat verdrietig.. Moeten we de andere twee er misschien bij zetten, zodat ze wat gezelschap heeft.. ?(tijdens de zwangerschap hebben ze ook wel vaker bij dr gezeten, daar gaf ze totaal niks om, ze vond dat wel gezellig)
Alvast bedankt!!

Ik denk dat ze verdrietig is en dat haar kindere mis. Maar ik heb niet echt verstand van zwanger caafjes. Ik zelf zou de andere bij haar zetten zodat ze niet meer alleen is. Wel sneu zeg dat ze een miskraam heeft gehad. Sterkte ik hoop dat ze snel weer de oude is.

Groetjes Marissa
Terug naar boven Ga naar beneden
https://caaf.actieforum.com
De Lieverdjes

De Lieverdjes


Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 22-02-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Melle (Oost Vlaanderen B)

Miskraam gehad.. Wat nu..? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miskraam gehad.. Wat nu..?   Miskraam gehad.. Wat nu..? Icon_minitimezo feb 22, 2009 1:27 am

Dit komt voor mij over als een zwangerschapsvergiftiging. Als je kan zo vlug mogelijk naar een dierenarts...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.csdelieverdjes.be
Gesponsorde inhoud





Miskraam gehad.. Wat nu..? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miskraam gehad.. Wat nu..?   Miskraam gehad.. Wat nu..? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Miskraam gehad.. Wat nu..?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Huize Caafs :: Informatie van de cavia. Stel hier je vraag-
Ga naar: